Trening dla początkujących biegaczy

W Internecie i wielu czasopismach oraz magazynach można znaleźć praktyczne porady dla początkujących biegaczy włącznie z pierwszymi planami treningowymi. Przed rozpoczęciem uprawiania tego sportu najważniejsza jest znajomość kilku podstawowych zasad. Dotyczy to przygotowania, samego treningu, podejścia psychicznego oraz stroju. Najważniejszym elementem uprawiania joggingu jest obuwie, które musi być właściwie dopasowane do stopy. Kolejnym elementem szczególnie ważnym, zwłaszcza dla początkujących jest dobre przygotowanie psychiczne. Głównie dla osób, które nie do końca lubią taką aktywność. Kolejnym niezbędnym czynnikiem przy rozpoczynaniu biegania jest ułożenie dobrego planu treningowego. Pozwoli to uniknąć zakwasów, przeciążenia stóp i nóg oraz przetrenowania całego organizmu. Przed każdym biegiem warto zrobić krótką rozgrzewkę kilku minutową połączoną ze strechingiem. Mięśnie się rozgrzeją i będą odpowiednio przygotowane do biegu. Podczas tego procesu ważne jest też, aby na początku nie biegać pod rząd długich i czasowo chłonnych tras. Przez kilka pierwszych tygodni joggingu należy naprzemiennie przeplatać kilkuminutowy bieg z kilkunastominutowym szybkim marszem, do czasu aż odwrócą się proporcje. Sam trening przez pierwsze tygodnie również nie powinien przekraczać trzydziestu minut. Ułożenie takiego treningu nie jest trudne, wystarczy bowiem minimalna wiedza z Internetu lub gazet na temat biegania, a przygotowanie takiego planu będzie dobrym punktem wyjściowym dla początkującego biegacza.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.