Rodzaje technik biegania

Można by rzecz, że technik biegania jest tak wiele, jak wiele jest biegaczy. Jest to jednak twierdzenie, z którym należy się zgodzić. Wynika to z faktu, iż podczas biegania wykonuje się ruchy naturalne, a wszelkie ruchy, który zakłócają przyjemność i naturalność powinny zostać wyeliminowane. Technika biegania jest niezmiernie ważna, gdyż wpływa w duży sposób na efekty treningów oraz na jakość treningów. Bez prawidłowo spiętych mięśni lub ruchów określonych części trening miałby bowiem znikome skutki. Oczywiście każda forma ruchu jest dobra dla organizmu, jednakże właściwość jej wykonania zadecyduje o prawidłowości postawy. Na początku wypracowanie swojej techniki nie będzie łatwym zadaniem, jednakże z każdym kolejnym treningiem będzie można uchwycić ruchy, który są wykonywane przez konkretnego biegacza. Uniwersalną zasada stanowi, że trening biegowy powinien być wykonywany jak najbardziej naturalnie dla określonej osoby i zasadniczo dotyczy to wszystkich partii ciała i ich technik. Jako przykład można podać techniki oddechu. W doktrynie jest wiele wątków na ten temat, jedne stanowią, że powinno się oddychać przez usta, inne, że przez nos. Najlepiej jednak jest wykonywać taką technikę która nam odpowiada i nie sprawia trudności. Dotyczy to także rąk i ich ułożenia. Niektórzy trzymają je wysoko i pod ostrym kątem inni nieco niżej. Oby dwie techniki będą prawidłowe o ile będą zgodne z naturalnymi ruchami biegacza. Zatem nie zmuszajmy organizmu co dziwnych pozycji, bo właśnie te naturalne są najlepsze.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.