Przygotowanie do maratonu

Maraton jest to bieg dystansu ponad 40 km w jak najkrótszym czasie. W maratonach uczestniczą zazwyczaj osoby doświadczone, biegające od kilku lat i wykonujące treningi kilka razy tygodniowe, szczególnie te długodystansowe treningi. Przygotowanie do maratonu dla osób bardziej zaawansowanych będzie mniej postępujące, gdyż osoby które biegają kilkadziesiąt kilometrów w ciągu tygodnia poradzą sobie podczas uczestnictwa w maratonie. Natomiast osoby, które nie mają takiego doświadczenia powinny ustalić sobie kilku miesięczny plan treningowy przed maratonem. Początkiem przygotowania będzie kilkuminutowy trucht, a tuż przed maratonem zostanie zwieńczone kilkugodzinnym biegiem o stałej i nie wolnej prędkości. Najważniejsze w przygotowaniu do maratonu biegowego jest przede wszystkim wytrwałość i systematyczność. Przez cały okres przygotowania będzie zwiększała się wydolność organizmu, wytrzymałość i siłą, a pominięcie któregokolwiek punktu, może być trudne do przeskoczenia. Każde przygotowanie do maratonu powinno uwzględniać trochę dłuższy czas na stabilizację pewnego poziomu wydolnościowego i zasadniczo ten etap jest najdłuższy w przygotowaniu do maratonu. Będzie to najtrudniejszy etap, gdyż biegi w nim wykonywane będę najcięższe i najdłużej. Ostatnim etapem przygotowania do maratonu powinien być odpoczynek, jednakże nie można mylić tego pojęcia z bezczynnością. Przygotowanie do maratonu bywa często długofalowe i czasochłonne, jednakże jego właściwe wykonanie gwarantuje przebiegnięcie maratonu w dobrym czasie.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.