Przetrenowanie organizmu, jak z tym walczyć?

Bieganie to forma aktywności sportowej, która przynosi wiele dobrego dla organizmu i jego zdrowia. Dodatkowo dzięki bieganiu można w prosty sposób poprawić i ukształtować sylwetkę. Jednakże każda forma sportu wymaga racjonalizmu, gdyż wszystkie pozytywne aspekty ruchu mogą przemienić się w negatywne konsekwencje. Zmęczenie i ból mięśni nie są jedynymi objawami przetrenowania. Bowiem przetrenowanie i przemęczenie organizmu ukazuje się także w innych aspektach. Inne objawy biegowego przetrenowanie to brak apetytu, rozdrażnienie, odkładanie treningu na później, bezsenność, ból w klatce piersiowej czy ból głowy. Ponadto podczas samego treningu często przetrenowanie powoduje brak satysfakcji z biegania, ogólną niechęć i brak motywacji. Jeżeli ktoś zauważy powyższe objawy powinien zastanowić się nad częstotliwością bądź intensywnością swoich treningów, dietą oraz trybem życia. Ponadto kontrolnie należy wykonać badania krwi i moczu, a następnie pokazać je lekarzowi rodzinnemu. Szczególnie, że niektóre z tych objawów są analogiczne dla braków żelaza lub magnezu. Najczęściej oprócz dostarczenia tych elementów diety warto również odpocząć na kilka dni. Jeżeli organizm poczuje się lepiej można powoli przystąpić do dalszych treningów. Jak zatem widać przetrenowanie może nastąpić w każdym momencie, a podczas treningów i ich planowania należy być ostrożnym i rozważnym. Aby więc uniknąć przetrenowania nie wolno przesadzać.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.