Podstawy treningu biegowego

Układanie planu treningu biegowego powinno być racjonalne. Szczególnie jeżeli chodzi o zwiększenie szybkości i intensywności biegu, ponieważ powinno to następować stopniowo. Planowanie treningu zawsze powinno być rozważne. Istnieje wiele szkół i doktryn w zakresie strategicznego planowania treningu, jednak każda z nich posiada tą samą zasadę. Należy biec wolniej, acz dłużej. Trening musi być również dostosowany także do obecnego stanu biegacza, a więc do jego wytrzymałości i siły, pory dnia, diety oraz wielu innych czynników. Przy każdym planowaniu treningów należy uwzględnić przerwy. Jednakże przerwa w treningu biegowym nie oznacza dosłownego zatrzymania się i odpoczynku, bowiem przerwa taka polega na zwolnieniu tempa biegu. Oznacza to, że organizm nadal będzie w ruchu i na podwyższonych obrotach mimo, iż biegacz w czasie przerwy wykonuje marsz lub szybki spacer. Warto także dodać, iż planowanie treningu to nie tylko plan stricte biegowy. To ponadto dostosowanie trybu życia do ćwiczeń, co wiążę się z wieloma zmianami. Trening zatem to właśnie tryb życia, nie zaś same ćwiczenia kilka razy w tygodniu. Dlatego tak szczególny nacisk kładzie się na racjonalne planowanie treningów. Oczywiście inny rodzaj planowania wystąpi u osób początkujących i rozpoczynających przygodę z bieganiem, natomiast inny dla osób zaawansowanych. Mimo tego kilka powyższych zasad stanowi uniwersalny element każdego planu treningowego.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.