O czym pomyśleć przy rozpoczynaniu joggingu?

Bieganie czy jogging to świetna forma aktywności. Istnieje wiele czynników pozytywnie i prawidłowo wpływających na organizm człowieka. Dla początkujących jednak może się wydać to strasznie męczące i nużące lub nudne. Jest kilka sposobów aby zacząć bieganie bez czucia serca w gardle. Przede wszystkim strój do biegania powinien być wygodny i dostosowany do pogody. Jeżeli na dworze jest wietrznie lub pada trzeba ubrać coś nieprzemakalnego. Jednak najważniejsze jest właściwe obuwie. Inwestycja w odpowiednie buty jest tak naprawdę jedynym wydatkiem jeżeli ktoś chciałby zacząć biegać. Muszą one być dobrze dopasowane do stopy i najlepiej, jeżeli jest ono przeznaczone właśnie do biegania. Kolejnym krokiem jest psychiczne nastawienie i wiedza. Bez tego po przebiegnięciu kilkunastu minutach można poczuć straszliwe zmęczenie. Jeżeli ktoś nie ma wyrobionej kondycji na początek będzie dobry tryb polegający na kilku minutach biegu naprzemiennie z kilkunastoma minutami szybkiego marszu. Po kilku dniach można już będzie odczuć znaczącą różnice. Wtedy także następuje kolejny etap, bowiem można zacząć biegać. Po każdym takim treningu należy również rozciągnąć mięśnie by uniknąć zakwasów. Mięśnie cięgi temu się wydłużą, rozciągną, co spowoduje, że lepiej będą one pracować podczas kolejnych treningów. Po dobrym przygotowaniu bieganie stanie się przyjemnością i dobrze wpływanie na samopoczucie i sylwetkę.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.