Kontuzja podczas biegania

Wielu biegaczy narażonych jest na różnego rodzaju kontuzje. Trudno określić jak ich uniknąć jednakże można spróbować przedstawić kilka wskazówek. Biegaczy zasadniczo dręczą kontuzje związane z budową szkieletu, a raczej z jego drobnymi nieprawidłowościami, zatem z wadą postawy, złych nawykowych ruchów. Przy każdym treningu należy zatem pamiętać o właściwej postawie, szczególnie jeżeli odbywa się na zewnątrz a powierzchnia po której się biega nie jest równa. Co ważne należy pilnować by postawa ciała podczas biegu była właściwa, aż do jego ukończenia, czyli do momentów ściągnięcia butów. Zdarza się bowiem często, iż pod koniec treningu zaczynamy się garbić. Zapobiec kontuzjom można również poprzez zapewnienie stopie odpowiedniej postawy, a osiągnie się to poprzez zakup dobrych butów do biegania. Biegając po asfalcie trzeba zadbać aby stopa w środku obuwia była dobrze usztywniona. Obuwie powinno być stabilną podeszwę, zapewniać komfort, a pięta nie może mieć luzu. Świetnym rozwiązaniem będzie także zakup obuwia z funkcją amortyzacji, a więc z redukcją wstrząsów, dzięki temu biegając po nierównym terenie są mniejsze szanse na kontuzje. Przed treningiem warto także wykonać kilka ćwiczeń, które nieco rozgrzeją, a przede wszystkim wzmocnią mięśnie. Wzmocnione mięśnie są w mniejszym stopniu narażone na kontuzje, nawet w trudnych warunkach do biegania. Zastosowanie powyższych wskazówek powinno pomóc w uniknięciu kontuzji, sprawiając, że trening będzie znacznie przyjemniejszy.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.