Kilka wskazówek dla diety biegaczy

Dla każdej osoby trenującej niezbędnym elementem uzupełniającym trening jest dieta. Może ona bowiem wzmocnić efekty treningu lub przeciwnie, może zniweczyć skutki ciężkiej pracy. Dlatego też ma dieta ma nadrzędne znaczenie dla osób uprawiających sporty, biegaczy czy ćwiczących na siłowni. Istnieje kilka podstawowych zasad diety, które może zastosować każda osoba posiadająca aktywny tryb życia. Zasadniczymi zasadami są śniadania i odstępy między posiłkami. Śniadanie dostarcza niezbędnej energii na cały dzień, więc wskazane jest, aby osoba trenująca lub biegająca podczas śniadania dostarczała organizmowi odpowiednią ilość białka i węglowodanów. Następne posiłki z wyjątkiem obiadu, powinny być znacznie lżejsze i spożywane w odstępach trzech godzin, tak by ilość posiłków w ciągu dnia nie przekraczała 5 lub 6. Innym zasadniczym elementem diety powinny być dobre tłuszcze, które się szybko spalają, a dostarczają energii. Należy zamienić w swojej diecie oleje słonecznikowe np. na oliwę z oliwek. Zasadniczo dla osoby trenującej ważne jest także uzupełnienie witamin i minerałów. Dlatego dieta biega powinna także być bogata w owoce i warzywa pod wszelką postacią. Owoce najlepiej jeść na surowo, na przykład z dodatkiem jogurtu naturalnego, warzywa również surowe, ale także gotowane lub zrobione na parze. Właściwa dieta uzupełni trening, a kilka powyższych wskazówek warto zapamiętać, szczególnie dla osób biegających.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.