Jak zapobiec kontuzjom?

Wszelkiego rodzaju kontuzje są zmorą każdego sportowa lub osoby uprawiającej aktywność fizyczną. Kontuzje związane są często z nadmiernym i stałym obciążeniem, dlatego też u biegaczy, którzy nie wykonują innych ćwiczeń lub innych sportów mogą one występować nieco częściej. Kontuzjom można zapobiec, poprzez zastosowanie różnych technik. Pierwszym krokiem będzie analiza obuwia. Obuwie jest najistotniejszym elementem przy joggingu, wiec nawet jego niewielkie niedopasowanie do stopy może wywołać wiele kontuzji. Zatem należy pamiętać, że obuwie powinno właściwie utrzymywać stopę, ale jej nie ściskać, powinno także amortyzować wszelkie wstrząsy, szczególnie jeżeli się biega po asfalcie lub chodniku. Innym ciekawym rozwiązaniem jest rozciągnięcie mięśni. Jest to najlepsza metoda profilaktyczna zapobiegająca kontuzjom. Rozciąganie można wykonać zarówno przed treningiem, w jego trakcie lub po. Ważne jest jednak aby regularnie rozciągać mięśnie, które dzięki temu uzyskają równowagę statyczną, a to natomiast sprawi, że podczas wykonywania treningu nie będziemy narażeni na kontuzje. Istnieje wiele ćwiczeń rozciągających mięśnie, jednak dla biegacza najlepsze będą te które rozciągają mięśnie nóg, w tym łydek, ud, pośladków, a ponadto mięśnie rozciągające staw biodrowy czy też trakt mięśniowo-powięziowy. Oczywiście warto zawsze rozciągnąć także górne partia działa. Po takim przygotowaniu istnieje znacznie mniejsze ryzyko wystąpienia kontuzji.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.