Jak uniknąć przetrenowania?

Zarówno dla początkujących biegaczy jak i zaawansowanych zmorą jest przetrenowanie. Może one mieć wiele negatywnych konsekwencji niwecząc tym samym wszystkie dobre treningu. Czym zatem jest przetrenowanie i jak go uniknąć? Przetrenowanie to wbrew pozorom zmniejszenie wydolności i wydajności fizycznej oraz wynik za rzadkiego odpoczynku i regeneracji w stosunku do częstotliwości lub intensywności treningu, biegania lub joggingu. Przetrenowanie źle wpływa na fizyczność oraz sferę psychiczną, dlatego tak ważne jest aby nauczyć się go unikać. Zmiany nastroju, podrażnienie, irytacja to pierwsze symptomy przetrenowania, a także znak iż organizm potrzebuje odpoczynku. Przede wszystkim aby temu zapobiec należy racjonalnie układać swój plan treningowy oraz dietę. Dieta bowiem powinna dostarczyć wszystko to co zostanie z organizmu wydalone podczas treningu. Ponadto dla zaawansowanych poleca się dodatkowe spożycie magnezu i żelaza. Warto przy tym dodać iż używki takie jak alkohol lub papierosy mogą przyczynić się procesu przetrenowania. Podczas wykonywania joggingu lub biegania ważna jest także jego technika, bowiem im jest ona bardziej precyzyjna tym mniejsze prawdopodobieństwo wystąpienia przetrenowania. Zapobiec temu można również poprzez właściwą długość snu czy poprzez stosowanie różnych technik biologicznej regeneracji. Zatem zastosowanie kilku ciekawych trików jak powyższe może sprawić, że unikniemy przetrenowania, które niestety wywołuje więcej złego niż dobrego dla organizmu.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.