Dieta dla biegacza

Bieganie bądź jogging są świetną formą aktywności fizycznej. Przede wszystkim dlatego, że poprzez bieganie poprawia się ogólny stan zdrowia organizmu, a także ładnie kształtuje się sylwetka. Jednakże najważniejsze jest to, że bieganie wpływa pozytywnie na układ krążenia, układ immunologiczny, płuca oraz serce. Dotlenia krew i mózg. Samo jednak uprawianie sportu to nie wszystko. Idealnym uzupełnieniem powinna być właściwa dieta, która dostarczy organizmowi to co utracił podczas treningu i ponadto będzie zawierała dodatkowe ważne elementy. Jaka jest zatem idealna dieta dla biegaczy? Zacząć należy od tego że dieta powinna być bogata w witaminy, warzywa, owoce. Również ilość posiłków i odstępy czasowe pomiędzy nimi są istotne. Dzienny limit powinien wynosić od 4 do 6 posiłków. Ważnym jest także, by śniadania, które jednocześnie są najistotniejszym posiłkiem w ciągu dnia było obfite. Wskazane jest by było ono bogate w białko. Biało pełni również ważną funkcję, bowiem doprowadza ono do powiększenia włókienek mięśniowych, dzięki temu przy każdym treningu mięśnie pracują należycie. Dla biegaczy nie są ponadto wskazane produkty z dużą ilością węglowodanów, które zawarte są w białym chlebie, makaronie. Dieta biegacza zatem powinna opierać się na białku, zarówno w postaci nabiału jak i mięsa oraz ryb, a także surowych bądź gotowanych warzyw i owoców. Dieta stanowi uzupełnienie każdego treningu, dlatego trzeba pilnować, aby dostarczała ona wszystkich niezbędnych składników.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.