Czym zwalczyć przetrenowanie biegowe?

Osoby uprawiające jakikolwiek sport, ćwiczące na siłowni lub wykonujące inne aktywności fizyczne nie raz spotkały się z przemęczeniem i przetrenowaniem organizmu. Każda forma ruchu wpływa pozytywnie na ludzkie ciało, natomiast przetrenowanie może mieć negatywne konsekwencje dla zdrowia. Dlatego też podczas uprawiania sportu lub wykonywania ćwiczeń, a szczególnie biegania i joggingu należy uważać, by nie doprowadzić do przetrenowania. Jeżeli już do niego doszło jest kilka wskazówek które skrócą jego skutki, a tych niestety jest dość sporo, bowiem przetrenowanie oddziałuje nie tylko na ciało, ale także na psychikę. Stąd też przy przetrenowaniu często jest odczuwane rozdrażnienie, złoć, spadek motywacji, irytacja czy frustracja. Zatem podstawowym krokiem po przetrenowaniu jest odpoczynek i regeneracja. Inaczej, najlepiej jest przerwać treningi na kilka dni. Podczas tego okresu należy zwrócić uwagę na dietę, a przede wszystkim czy jest bogata w witaminy. Podczas kilkudniowej przerwy warto także poddać się czynnościom regenerującym, jak masaże w tym wodne i ręczne, wysypianie się, czy też branie prysznica naprzemiennie z zimną i ciepłą wodą. Powyższe działania mają na celu zmniejszenie jedynie skutków przetrenowanie i niespowodowanie by wpłynęło ono jeszcze bardziej na organizm. Warto jednak pamiętać, że treningi powinny być wykonywanie z odpowiednia częstotliwością i intensywnością oraz z racjonalnym podejściem. Dzięki temu przetrenowanie nie nastąpi.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.