Co robić przed i po treningu?

Podczas treningu właściwego organizm pracuje na najwyższych obrotach. Jednakże zanim zostanie osiągnięty ten stan, szczególnie przez pierwsze kilkanaście minut organizm się rozpędza, rozgrzewa, by ostatecznie trzymać stały i wysoki poziom. Dlatego taż tak ważne jest by przed treningiem zastosować odpowiednie techniki rozgrzewające i przygotowujące ciało do treningu, a po jego skończeniu organizm nieco wyciszyć. Zatem przed treningiem należy rozciągnąć mięśnie i je rozgrzać. Oczywiście rozgrzewka nie powinna być zbyt intensywna, by nie zmęczyć ciała przed treningiem właściwym. Jednakże przy biegach dłuższych, a intensywnie spokojniejszych lepiej jest się rozgrzewać w trakcie treningu, poprzez stopniowe wzrastanie tempa biegu. Ciekawostką jest ponadto fakt, że podczas takiej rozgrzewki mięśnie mogą się rozciągnąć nawet o 20 %. Taka konstrukcja i odpowiednie ich rozgrzanie sprawiają, że samo bieganie jest łatwiejsze i przyjemniejsze.  Po treningu warto również schłodzić organizm i ciało, czyli je wyciszyć. Polega na ono podobnie jak rozgrzewanie mięśni na stopniowym zwalnianiu tempa i intensywności treningu. Rzadko kiedy po przebiegnięciu kilku kilometrów od razu się zatrzymujemy. Jest to także nie zdrowie. Zatem gdy zbliżamy się ukończenia treningu, warto poświęcić ostatnie jego kilkanaście minut na zwalnianie intensywności, aż się dojdzie to stanu spoczynku. Takie ćwiczenia przed i po treningowe mogą pozytywnie wpłynąć na wydajność naszego organizmu.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.