Warto określać cel

Kiedy chcemy zabrać się za ćwiczenia warto postawić sobie cel, chociażby mały. Jeśli chcemy ćwiczyć, aby schudnąć, warto na początek nie zakładać sobie, że schudniemy dziesięć kilogramów, ale na początek niech będą trzy. Potem dołożymy kolejne trzy i następne cztery. W ten sposób będzie nam znacznie łatwiej. Celem może być także określenie kondycji. Na przykład jeśli teraz przebiegamy dziesięć kilometrów w dwie i pół godziny, być może chcemy, aby ten czas poprawił się najpierw o pięć minut. Potem dodamy kolejne minuty. Pamiętajmy, że do wielkiego celu zbliżamy się małymi kroczkami. Naszym celem może być także odpowiednia rzeźba ciała. Jeśli już spaliliśmy tłuszcz, należy określać te partie ciała nad którymi pracujemy. Pamiętajmy o fotografowaniu się, inaczej nie zaobserwujemy różnicy. Ważne jest zdjęcie sprzed. Potem fotografujmy się co tydzień. Zgrywajmy te fotografie na twardy dysk komputera i oznaczajmy je datami. Kiedy już mamy cztery fotografie z miesiąca i oglądamy je po kolei, może nie widać zbyt wiele, ale kiedy spojrzymy na zdjęcie numer jeden i zdjęcie numer cztery, na pewno różnica będzie bardzo widoczna. Naszym celem może być także urozmaicenie naszego życia. Być może nie spędzamy czasu aktywnie z rodziną i przyjaciółmi. Dlatego możemy określić cel, który będzie polegał na tym, aby przeżywać miłe chwile: z rodziną na rowerach, z przyjaciółką na tenisie, ze znajomymi podczas gry w siatkówkę.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.