Systematyczność jest podstawa

Musimy wiedzieć, że jeśli decydujemy się na trening, musimy wziąć pod uwagę to, że potrzebna jest systematyczność. Jeśli będziemy raz w tygodniu ćwiczyć po trzy godziny, potem przez tydzień zrobimy przerwę, nie jest to trening, a tylko jakiś jednorazowy sposób na spędzenie wolnej chwili. Gorzej, kiedy ta chwila wcale nie była wolna, tylko wiele poświęciliśmy, aby znaleźć czas na owe ćwiczenia. Lepiej ćwiczyć co drugi dzień po godzince niż co tydzień nawet po pięć. Liczy się systematyczność. Aby nie było nudno, możemy codziennie robić coś innego. Na przykład w poniedziałki wybieramy się na godzinny fitness. W środę pójdziemy na siłownię, natomiast w piątek albo w sobotę wybierzemy si na basen z rodziną. Pamiętajmy, aby łączyć przyjemne z pożytecznym. Kiedy wybierzemy się z przyjaciółmi na wycieczkę rowerową lub na przykład razem z żoną zagramy kilka setów w tenisa, możemy być pewni, że to też jest trening. Trzeba po prostu znaleźć kilka alternatyw. Jeśli nasz trening gryzie się z randką, być może uda nam się namówić dziewczynę na wyjazd na kajaki albo po prostu wypad na skałki będzie równie atrakcyjny. Znajdujmy sposoby na to, aby trening niekoniecznie wydawał się nam bardzo przymusowy. Dobrze jest umieć się także przy nim pobawić. Dzięki temu na pewno nie zwariujemy i nie zniechęcimy się do ćwiczeń.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.