Pierwsze kroki na siłowni

Ćwiczenia na siłowni to doskonały sposób na wypracowanie idealnej sylwetki, pod warunkiem jednak, że wykonujemy je właściwie i sumiennie. Aby nasz trening na siłowni był efektywny należy przestrzegać kilku prostych zasad. Po pierwsze podstawą jest rozgrzewka, rozgrzanie organizmu przed wykonywaniem jakichkolwiek ćwiczeń zabezpiecza nas przed niebezpiecznymi kontuzjami, warto też skorzystać z rad instruktora lub innych ćwiczących. W zależności od tego jaki cel chcemy osiągnąć (wypracować masę mięśniową lub spalić tkankę tłuszczową), dobieramy rodzaj ćwiczeń, to zapewni skuteczność treningu. Zaczynamy od planu treningowego dla początkujących, najpierw też skupiamy uwagę na większych grupach mięśni, jak klatka piersiowa i grzbiet, a dopiero potem ćwiczenia na mniejsze mięśnia triceps, biceps. Duże znaczenie ma dobór właściwego obciążenia i dopiero stopniowe podnoszenie go w miarę wzrastania naszej sprawności, przy czym każde ćwiczenie powinno być wykonywane seriami po 8 do 12 powtórzeń. Ćwiczenia natomiast najlepiej jeśli odbywają się co 2 lub 3 dni (wystarczy zatem trzy razy w tygodniu co drugi dzień), takie natężenie jest najbardziej efektywne, mięśnie bowiem muszą mieć około 48 godzin na odpoczynek. Skutek ćwiczeń na siłowni możemy ocenić po około 3 miesiącach właściwego i regularnego ich stosowania.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.