Ogromna rola rozgrzewki

Kiedy już ustalamy, że chcemy regularnie uprawiać sport, musimy pamiętać o zasadach, których nie można łamać. Przed każdym treningiem należy się rozgrzać. Jeśli wychodzimy pojeździć na rowerze i nie chcemy wymachiwać rękoma i nogami przed blokiem, możemy rozgrzać się w domu, a potem po wyjściu na zewnątrz tylko wsiąść na rower i odjechać. Musimy rozgrzać szczególnie te mięśnie, które podczas danego treningu będą głównie używane. Choć lepiej jest przeprowadzić ogólną rozgrzewkę, ale kiedy znów mamy się do niej przekonywać, możemy zastosować wersję okrojoną. Kiedy wybieramy się na rower, należy przede wszystkim rozgrzać mięśnie nóg. Kiedy wybieramy się na siłownię i będziemy trenować mięśnie rąk, pleców i brzucha, to właśnie tym mięśniom należy poświęcić rozgrzewkę. Pamiętajmy, że kiedy rezygnujemy z rozgrzewki, narażamy nasz organizm na większe zakwasy oraz kontuzje. Mięsień, który nie jest rozgrzany jest również mniej wytrzymały i znacznie mniej elastyczny. W związku z tym łatwiej o zwichnięcia, skręcenia i naciągnięcia. Nie tylko jeśli chodzi o mięśnie, ale o stawy, ścięgna itd. Rozgrzewka jest bardzo ważna. Jeśli jej nie lubimy, nie musimy przecież rozgrzewać się przez dziesięć minut. Ważne jest po prostu to, aby chłodny mięsień nie został poddany nagłemu wysiłkowi, ponieważ jest to dla niego szok. Tak samo jak nasza skóra nie lubi szybkiej i gwałtownej zmiany temperatur, tak samo dzieje się z naszymi mięśniami.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.