Joga – ćwiczenia dla ciała i umysłu

Ciesząca się obecnie coraz większym powodzeniem joga ( a ściślej hatha-joga), wywodzi się ze starożytnych Indii. Ten nie tylko system ćwiczeń, ale cała filozofia życia zaczęła przenikać do Europy pod koniec XIX wieku. Jako forma ćwiczeń szczególnie popularną na Zachodzie jest hatha – joga, składająca się z ćwiczeń fizycznych (asan) oraz ćwiczeń oddechowych (pranajana). Choć ćwiczenia jogi mogą wydać się na początku zbyt skomplikowane, to jednak wbrew pozorom nie są one trudne, zważywszy na to, że w jodze stawia się na łagodność i stopniowe pokonywanie ograniczeń ciała. Ćwiczenia jogi wpływają doskonale na cały nasz organizm (usprawniają działanie narządów wewnętrznych i wszystkich układów organizmu), rozciągają wszystkie mięśnia a także mają wpływ na ich kształtowanie i wzmacnianie. Ćwiczenia oddechu natomiast obok efektu w postaci wyciszenia umysłu i działania relaksacyjnego, utrzymując w dobrej kondycji przeponę, klatkę piersiową, układ oddechowy. Ćwiczenia jogi wykonuje się w skupieniu i powoli, co ma służyć naturalnemu wprowadzaniu ciała i umysłu w stan medytacji, jest to zatem forma aktywności angażująca nie tylko nasze ciało ale także umysł. Praktyka jogi idealnie sprawdza się przy łagodzeniu różnorodnych dolegliwości, a dla wielu jej zwolenników jest antidotum na zbyt szybkie tempo codziennej rzeczywistości.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.