Czym jest stretching

Rozgrzewka jest niezwykle popularną częścią treningu, ale bardzo często zapomina się o stretchingu. Mało tego: wiele osób, choć uprawia sporty amatorsko nawet nie ma pojęcia o tym, że coś takiego w ogóle powinno mieć swoje miejsce w ich treningu. Stretching odbywa się na samym końcu treningu. Polega na rozciąganiu mięśni. Jest to zestaw ćwiczeń, który ma za zadanie rozluźnić ciało, przygotować je na odpoczynek. Zauważmy, że bardzo często po wyczerpującym treningu nasze ciało drży – szczególnie te nadwyrężone mięśnie. Na przykład po treningu siłowym podczas którego za pomocą mięśni nóg podnosiliśmy ciężarki. Nogi drżą, dlatego trzeba mięśnie rozciągnąć. Każdy z mięśni powinien być rozciągany przynajmniej przez około pół minuty. Zauważmy, że to zazwyczaj nie odbywa się na lekcjach wychowania fizycznego. Często widać przed meczami rozgrzewkę zawodników, ale żaden z nich nie rozciąga mięśni po rozgrywce. To nie jest dobry pomysł. Stretching bardzo często zmniejsza ryzyko wystąpienia zakwasów oraz bólu mięśni. Oczywiście zmniejsza, niekoniecznie zupełnie je zniweluje. Zazwyczaj dobry trening składa się z rozgrzewki, która powinna trwać około jedną piątą treningu, treningu właściwego i stretchingu, który będzie trwał mniej więcej tylko co rozgrzewka. Jak zatem widać cały nasz trening powinien być dokładnie przeanalizowany i przeliczony.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.