Ćwiczenia przed wyjazdem na narty

Kiedy nadchodzi zima wielu z nas nie może doczekać się wyjazdu na narty. Przeglądamy sprzęt, pakujemy walizki, robimy ostatnie zakupy. W ferworze przygotowań zapominamy jednak jak ważne jest odpowiednie przygotowanie naszego ciała na szaleństwo na stoku. Zazwyczaj bowiem cały rok spędzamy siedząc za biurkiem. Jeśli pójdziemy na narty nieprzygotowani pod względem fizycznym może okazać się, że nie damy rady jeździć na nartach lub nawet nabawimy się kontuzji. Z tego też powodu przynajmniej dwa tygodnie przed zaplanowanym wyjazdem na narty należy zacząć wykonywać określone ćwiczenia fizyczne. Mają one na celu rozciągnięcie wewnętrznej strony ud, usprawnienie stawów kolanowych oraz uelastycznienie mięśni, które znajdują się w przedniej części naszych ud. Jeśli zależy nam na tym aby usprawnić nasze kolana najlepiej będzie wykonywać przysiady oraz półprzysiady. Są to najlepsze ćwiczenia przed wyjazdem na narty. Przyzwyczajają one bowiem nasze ciało do pozycji, którą będziemy musieli utrzymywać jeżdżąc na nartach. Ćwiczenia na uelastycznienie mięśni przedniej części ud jest równie proste. Należy stanąć na podłodze złączając nogi a następnie jedną nogę zgiąć w kolanie, a stopę chwycić dłonią. Stopę powinniśmy przyciągnąć maksymalnie blisko do pośladka. Przez pierwsze kilka dni ćwiczenie to należy wykonywać bardzo ostrożnie. Nie należy ciągnąć nogi jeśli odczuwamy ból. Możemy bowiem naderwać sobie mięśnie, a wtedy wyjazd na narty z całą pewnością będziemy musieli odłożyć.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.