Ćwiczenia fizyczne podczas miesiączki

Miesiączka o naturalne fizjologiczne zjawisko, które co miesiąc towarzyszy wszystkim kobietom w wieku rozrodczym. Wiele kobiet uważa, że w tym czasie należy wyjątkowo się oszczędzać i nie decydować się na żadną intensywną aktywność fizyczna. Wydaje im się, że najlepszym rozwiązaniem jest po prostu zamknięcie się w domu i spędzenie kilku dni pod ciepłym kocem. Tymczasem okazuje się, że nic bardziej mylnego. Również podczas miesiączki nie należy rezygnować z wykonywania ćwiczeń fizycznych. Jeśli podczas miesiączki będziemy podejmowały regularny, ale jednocześnie nie zbyt forsowny wysiłek w zdecydowanie mniejszym stopniu będą nas nękały dolegliwości bólowe, które w przypadku wielu kobiet są mocno nasilone. Wysiłek fizyczny sprawia bowiem, że dochodzi do rozluźnienia mięśni. Duże znaczenie ma również fakt, że podczas wysiłku fizycznego dochodzi do wydzielania się endorfin, czyli hormonów szczęścia. To właśnie dzięki nim zyskamy lepszy nastrój i w te kilka dni w miesiącu będziemy zdecydowanie mniej drażliwe. Idealne dla kobiet w okresie miesiączki są ćwiczenia rozciągające. Z całą pewnością nie należy także rezygnować z jogi jeśli na takie zajęcia uczęszczamy. Wysiłek fizyczny nie jest w czasie miesiączki wskazany tylko wtedy kiedy krwawienie jest bardzo mocno nasilone. W takiej sytuacji dobrze jest dzień lub dwa wstrzymać się z ćwiczenia fizycznymi. Z całą pewnością trzeba jednak zrezygnować z ćwiczeń, które wiążą się z bardzo silnym obciążeniem.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.