Ćwiczenia dla kobiet w ciąży

Aktywny tryb życia ma ogromne znaczenie dla naszego zdrowie i samopoczucie, a także dla ogólnej jakości życia. Ważne jest zatem, by regularny wysiłek fizyczny był stałym elementem naszej codzienności, przy jednoczesnym dostosowaniu go to naszych możliwości, wieku, indywidualnych predyspozycji czy okoliczności życiowych. Jedną z takich szczególnych okoliczności jest dla kobiety okres ciąży, kiedy kwestią nadrzędną staje się zdrowie zarówno przyszłej mamy jak i maleństwa. Dawno obalono mit, jakoby ciąża była przeciwwskazaniem do wysiłku fizycznego, okazuje się bowiem, że regularne ćwiczenia mają zbawienny wpływ na zdrowie i sprawność zarówno kobiety jak i płodu. Oczywiście ćwiczenia dla ciężarnych mają swoją specyfikę (należy unikach na przykład dynamicznych podskoków lub zbytnich obciążeń podczas ćwiczeń na siłowni). Jednak umiarkowany wysiłek fizyczny jest jak najbardziej wskazany (pomaga wzmacniać układy organizmu, przeciwdziała dolegliwościom w ciąży, pomaga przygotować się do porodu), przede wszystkim zaś wykonywanie ćwiczeń aqua aerobowych, jogi, pilatesu, gimnastyki dla ciężarnych. Doskonałą formą ćwiczeń są też regularne spacery, pływanie, bieganie czy nordic walking. Dobierając zestaw ćwiczeń należy wziąć pod uwagę stopień zaawansowania ciąży, stan zdrowia a także dotychczasową aktywność fizyczną ciężarnej.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.